Vår=Skinnjacka!

För vissa människor närmar sig våren och värmen när fåglarna börjar kvittra, när man kan börja gå på asfalt, när tussilagorna blommar, när insekter börjar flyga i luften igen... Men för mig innebär början av våren att det går att ha skinnjacka på sig ute!
I morse när jag vaknade sken solen och inget moln syntes, så jag drog på mig skinnjackan och hade den på mig under dagen. Det var så härligt.
Jag och mamma åkte och handlade, jag bytte en tröja, ni vet den där beiga som jag la upp en bild på? Jag bytte den till en svart istället och det kändes mycket bättre, såklart. Svart är en färg som jag använder mycket, tycker om att ha svarta kläder och kanske piffa upp outfiten med färgglada detaljer, så som sjalar, smycken eller skor.
Just det! Idag började jag mitt nyttiga liv, handlade bara nyttiga saker på affären. Så nu är det hejdå onyttig mat, och hej nyttig mat! Blev tyvärr inget gym idag, men jag och Madde ska dra dit i morgon bitti istället. Ska kika hur mycket det kostar att köpa ett gymkort när vi är där.
Så det jag har ätit idag är köttsoppa plus två knäckemackor, sen två knäckemackor med lättkeso och avokado. Har lagt ut en laxbit ur frysen som ska få tina lite, så ska jag äta den senare iväll eller i morgon med en god sallad till. Köpte även naturell youghurt och bär, ska börja göra lite nyttiga smoothies också, till frukosten eller så.
Sen ska jag även börja lära mig att göra goda omeletter, men det blir nog inte så svårt.
Men jag vet att det är svårt att gå ner i vikt om man inte unnar sig ibland, så jag har bestämt att en dag i veckan får jag äta kolhydrater, så som pasta, potatis, ris m.m. och en dag då jag får äta något med socker i, vilket jag också ska tänka nyttigare, så kanske mörk choklad en dag i veckan. Och motionera! Om jag inte gymmar eller simmar, ska jag gå ut och gå minst en promenad om dagen!
Där har ni min lilla nyttighetsplan.

Hände en tråkig sak häromdagen också, mammas man klev sönder min plattång, min kära, bästa plattång. Det var inte kul, för det är den enda plattången jag har varit riktigt nöjd med. Den hade allt, olika nivåer av värme, man kunde fälla ut så det blev en liten kam när man plattade, eller en mindre kam, eller ingen alls. Plus att man kunde ångplatta håret om man fyllde en liten behållare med vatten, och själva plattan var av keramik, och nej, den var inte billig. Men men, olyckor händer.
Mamma köpte en ny åt mig idag, snäll som hon är. Dock hade de inte en likadan här i Söderhamn, den som jag hade köpte jag i Skövde, på Elgiganten tror jag. Så det fick bli en svart från Björn Axén.

Nä, nu ska jag ta det lite lugnt sen bär det av hem till Jenny och umgås lite.


Dagens look:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0