Misslyckad matlagning, fika och snöblandat regn!

Idag kom jag hem från Nathalie runt två-tiden, drog till mamma en sväng och käkade lunch. Och jag vet inte vad det är med mig och lätt matlagning. För det första kan jag inte koka makaroner...... Hemskt jag vet. Idag skulle jag steka på köttbullar, vilket resulterade rök i hela köket, plus att mamma sa att det luktade ända ut i trappuppgången. Ja ni, det måste väl finnas en sån person med, som inte kan lyckas med den simplaste matlagningen.
Efter det och ett ombyte då de andra kläderna stank rök kom Natalie och hämtade upp mig och vi drog ner på Waynes för en fika och lite prat. Det var trevligt, som vanligt. Sen strosade vi runt på stan och avslutade med en kaffe för mig och en glass för henne på donken. Och det märks att min kropp inte är van med kaffedrickande. Dels kan jag inte dricka det på tom mage, då strejkar magen min hela dagen, och jag tror jag sprang på toa fyra gånger hemma hos mamma, och hon kommenterade med att jag kanske inte ska dricka så mycket kaffe, men jag hade faktiskt bara druckit en kopp på stan och en mellanlatté från donken. Aja, men jag tycker om kaffe för mycket för att sluta helt tror jag.
Nu sitter jag här och funderar på saker jag ska handla i morgon, jag ska ju börja äta nyttigt nu faktiskt. Och den här gången ska jag lyckas hålla en sund kost också, utan att ge upp efter en vecka.
Kommer ihåg när jag var fast beslutsam om att börja på detox, jag gav upp efter en och en halv dag. Så, det kommer nog bli lite kämpigt, men resultatet kommer säkert vara värt det! Ska nog ta och gymma lite i morgon också.
Appropå motion och sund livstil, nu ska jag ta mig en kvällspromenad, i det härliga snöblandade regnet!



Min outfit för dagen


Natalie på Waynes





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0