My weekend

Då var det söndagskväll och ännu en vecka har nått sitt slut, jag sitter i fotöljen hemma hos mamma och glor på tv, Zodiac is on, och Jake Gyllenhaal är med, mmmhm.

Denna helg har har gjort mycket, i fredags var jag med Sarah, vi gjorde tacos och kikade på film hela kvällen, drack kaffe och babblade till småtimmarna. Såg en film, Seven hette den innan vi skulle sova, jag bor förresten typ tjugo meter bort.

Jag: Skulle du ha något emot om jag sov här Sarah?

Sarah: Verkligen inte efter denna film!

Jag: Tack och lov!

Så jag sov över där, tur var väl det, det skulle ha blivit en läskig promenad hem annars ;)

Igår var jag hem till Nathalie i Marma, vi åt mat, umgicks med Liam sen när han hade gått och lagt sig kikade vi också på film till sent på kvällen. Först en dålig skräckfilm, kommer inte ens ihåg vad den hette, sen The Invasion med Nicole Kidman, den var bra! Har sett den förut dock men det var längesen. På väg hem skickade Ellen ett sms och ville att jag skulle komma på en fest hon var på, så Nathalie släppte av mig på festen och jag var där till runt kvart över ett, nykter som en gris, men det var roligt ändå. Alex skulle med bussen tjugo över två och Ellen skulle möta upp Jocke som var ute på krogen så vi gick mot stan. Och snacka om att man fick se den bittra verkligheten. Fulla människor som springer omkring utanför krogen, skriker, skrattar och är allmänt... Ja, fulla. Och där står jag, nykter och trött. Reagerar på varje ljud och vill bara gå hem, haha.

Efter en stund kom Jocke och Oscar, men de skulle tydligen inte hem än så jag och Ellen gick hemåt utan dem.

 

Idag vaknade jag rätt så sent, runt halv ett. Fixade kaffe och frukost sen drog jag till Stugsund och red med Sandra, och inte bara på en liten väg, nej nej, här pratar vi minimala skogsstigar med stenar och träd överallt, applåder till hästen Lila som klarade av det galant! Travade lite den här gången med, inte så svårt som jag trodde. Börjar faktiskt tycka om att rida! Förut tyckte jag det var läskigt men nu börjar jag bli van.

Efter ridturen gick vi hem till Sandra och fixade krubb, Crippe kom kort därefter och gjorde oss sällskap. Sen så var de så snäll och skjutsade hem mig.

Annars har det icke hänt mycket denna kväll, har suttit här och ätit godis. Varit ner snabbt på affären och köpt kaffefilter också, ska göra mig en kopp med kaffe snart. Om jag förstår mig på mammas kaffebryggare :)

Nathalie och jag under vår lilla filmkväll

 

Jag idag på Lila, jag ser efterbliven ut men jag tycker Lila ser tuff ut!

 


Hade ingen bild på Sandra eller Ellen så jag får slänga in en från förra sommaren :)


Och en bild på mig och Sarah :) Från julafton


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0