Som ett djur

Var nog ingen bra idé att börja jobba såhär tidigt, kunde inte jobba idag av olika anledningar. Så jag var tvungen att gå till jourmottagningen och få ett läkarintyg, läkaren tyckte inte att jag skulle jobba i morgon heller. Så nu i veckan ska jag ner med intygen. Sen får vi se, jag vill ju kunna jobba, det är inte alls kul att vara sjukskriven, men jag vet ju att det är för mitt eget bästa. Aja...

Gårdagen var bra i allafall. Pappa bjöd på mat som jag ville, kött, potatisgratäng med rödvinssås, mums! Han hade även en vän där, de satt och lyssnade på musik och drack vin. Till efterrätt gjorde de en fruktsallad med mintchoklad i, och vaniljgrädde till. Jag tog till och med två portioner, haha!
Alltså, nu för tiden blir jag helt konstig när jag får min mens. Förut så var jag i princip mig själv även fast jag hade mens, kände mig väl kanske lite tjockare än vanligt, normalt ändå om jag frågar vilken kvinna som helst. Men igår var jag sugen på allt och hela tiden! När jag kom hem till Anneli på kvällen fick jag smaka en chokladkaka, urgod! Sen lagade de mat, korv med mos. Då blev jag sugen på något salt och proppade i mig falukorv, sen var jag tvungen att ta en portion. Jag var inte direkt hungrig, men så jävla sugen på det! Sen åt vi choklad, min bästa vän när jag har mens, och popcorn, sen tog jag en till bit av chokladkakan och avslutade med lite mer popcorn. Jag blir som ett djur, det finns verkligen inga gränser! Idag känns det bättre, visst skulle jag väl lätt kunna äta choklad, men har inte lika stor abstinens som igår. Mår nästan lite dåligt nu när jag tänker på hur mycket jag åt, haha. Men när man har mens så får man faktiskt vara som ett djur!

Idag regnar det ute också, kändes lite konstigt att få regndroppar i huvudet istället för en massa snö. Men jag tycker bara att det är bra, bort med snöskiten så det blir vår snart!
Nu ska jag laga lite kyckling och wokgrönsaker, nyttigare mat idag än igår, minst sagt.
Just ja! Jag skulle ju lägga in en bild på min nya klänning, here it comes:



Ursnygg om ni frågar mig!


Avslutar inlägget med en bild på mig och Emma från i fredags, hon kommer nog strypa mig om hon ser att jag har lagt upp den, men jag tycker hon är fin :) Sen tyckte jag också det var extremt snyggt att tyget på mitt linne veckade till sig så det ser ut som att jag har en miinimini kulmage, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0