Sol, sol, strålande soool!

I morse ringde klockan på åtta, var måttligt trött när jag vaknade då jag somnade runt tretiden inatt. Men som sagt hade jag tid på sjukhuset för att ta ett blodprov i armen. Första gången jag fick kallelsen förstod jag inte riktigt varför, eftersom jag tog ett likadant prov för ca 2 veckor sedan, som jag inte hade fått ett svar på. Hur som helst så kom jag dit, fick sitta och vänta bland alla pensionärer.
Jag har tagit så många blodprover i mitt liv så jag blir inte nervös eller tycker det är läskigt. Dock när sköterskan skulle sticka första gången så stack hon fel, vet inte alls vad hon kom åt, men ont som fan gjorde det i allafall, och jag kunde inte hålla käften.
- Ja, hoppsan. Det är inte så lätt att hitta rätt ibland.
Och det förstår jag faktiskt, kan inte vara lätt att hitta rätt hela tiden, plus att mina blodådror inte sitter ytligt, de syns knappt på armen.
Andra försöket gick det bättre med, och hon fick sig en tub med blod. Jag kommer nog då aldrig kunna lära mig att titta på blod utan att bli illamående, plus att man blir lite yr efteråt.
Jag nämnde för henne om min tidigare provtagning, och hon precis som jag tyckte det var märkligt att jag hade blivit kallad igen. Så hon knappade lite på sin dator och utbrister:
- Men du Christiiiiiine, jag ser ju här ditt tidigare provresultat, allt ser bra ut... Varför blev du kallad hit igen för?
- Ehm... Jag vet inte?

- Aja, men nu är det gjort i allafall, nu är vi ju i allafall dubbelt så säkra på att det inte är något fel!
- Hehe, ja.. Jo, precis.
Så jag gick hemåt, lite halvgroggy med ett snyggt plåster på armen, helt i onödan.
Men faktiskt så är jag glad att jag klev upp tidigt, kommer nog lyckas att vända på dygnen nu, och somna innan ett på natten i allafall!
Nu har jag precis ätit lite lunch, ska fixa och dona lite här hemma hade jag tänkt. Senare idag ska jag umgås med Sandra. Ska bli sköj!
Slänger upp en dagens outfit, btw så är det kanonväder ute idag, soooligt! Underbart!




(Och mina älskade converse hade jag på mig också, slänger upp en bild på dem senare för de är lite speciella)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0