Fredagsmyyys

Hejsan Hej.
Sitter för tillfället hos pappsen. Har ätit middag här idag, Beef Wellington, klyftpotatis och rödvinssås. Var jääävligt gott må jag säga! Till efterrätt bjöds det på rivet kaffe och Ben and Jerrys. När vi dukade av och så gick jag och pappa runt och skrek Småstadslivscitat till varandra. Som vanligt då. Pappas kompis kom förbi och han sa att vi hördes ända ut på gatan, haha. Men det är så det ska vara!
Annars har jag tagit det lugnt, kikat på Idol och så. Väldigt trevligt med en lugn fredag, kommer inte ihåg när jag hade det sist.
Idag var det sista dagen på utbildningen genom jobbet, känns tråkigt faktiskt, har haft kanonkul under de senaste veckorna, men så blir det väl när man har underbara kamrater! Har nästan träningsvärk i käkarna för jag har skrattat så mycket!
Så på måndag dras man tillbaka till verkligheten igen, men arbetskamraterna finns ju kvar, tur det säger jag bara. Jag känner mig faktiskt inte alls redo för vad komma skall, vi får helt enkelt se hur det går.

Och vart man än går är politik på allas läppar, känns som att jag är den enda som egentligen inte bryr mig så värst mycket och är extremt dåligt insatt. Egentligen borde man väl vara det, för det är ju faktiskt viktigt. Men man kan ju inte rå för vad man tycker är ointressant, som i mitt fall är politik. Det är ett sådant hetsigt ämne, debatter hit och debatter dit, folk som börjar bråka och skrika. Nja, inget för mig i allafall.
Snart ska jag bege mig hemåt, ska försöka hinna med en promenad sen, med betoning på FÖRSÖKA. Sen blir det någon bra film och sen soooova, och jag får sova ut i morgon, så himla gött!
Jag drömde faktiskt en mardröm inatt, helt sjuk var den, men jag hatar känslan man har i kroppen när man vaknar upp ur en mardröm, hjärtat bultar, svetten rinner och man tycks höra läskiga ljud i rummet. Men det tog inte så lång tid innan jag lyckades somna om igen. Men usch för mardrömmar säger jag bara! Det är nog värre att ha sådana än att behöva titta på Mårran från Mumin... Eller vänta, det där tar jag tillbaka.


Jag menar, titta bara på bilden? Fyfan jag ryser, mina barn ska ALDRIG få titta på Mumin.

Aja, nog om mina fobier.

Min brorsa har faktiskt fått mig att gilla en låt från The Cardigans, den heter Do you belive. Sen hörde jag en cover på den som Deftones har gjort. Båda låtarna är väldigt bra på olika sätt, men jag tror nog att The Cardigans tar hem vinsten.

Funderar faktiskt på att kanske låta mitt hår vara naturligt lockigt om dagarna, vilket det är, men jag plattar det hela tiden. Men mitt hår är hyfsat slitet så det ser inte så bra ut med lockarna, men det är verkligen jobbigt och tidskrävande att platta det dag ut och dag in.


Platt, som jag oftast har


Lockigt, som jag aldrig har.

Det är något jag ska fundera vidare på!
Nu ska jag ta den sista Ben And Jerrys-glassen. Sen blir det tamefan en promenad, måste ju tänka på figuren!

Kommentarer
Postat av: Anneli.S

Lockigt!!! <3

2010-09-19 @ 01:01:13
URL: http://asoderlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0