Små, irriterande händelser

Idag har det skett lite saker som inte precis har gjort mig så nöjd.
Dagen började med att jag tyckte jag förtjänade att sova liiite längre än vanligt, när jag väl kliver utanför dörren så slås jag av en hemsk syn, SNÖ. Is var det på marken och kylan bet mig i ansiktet. Jag fick stressa lite på min väg till jobbet. Av någon anledning gick jag fel väg, fråga mig inte hur det gick till, då jag går samma väg i princip varje dag, men fel väg tog jag i allafall, så jag fick stressa för att hitta tillbaka. Och när jag väl kommer in på rätt väg igen så är det ett vägarbete där, så jag får gå på sidan av vägen där de har grävt upp och det är en massa lera. Allt detta resulterade med att jag fick springa sista vägen till jobbet (i klackar). Andfådd som ett as, risig i håret och stressad klampar jag in på jobbet, försöker med all kraft att få det att se ut att jag inte har sprungit.
Jag märkte även sedan att en bit av min klack på stöveln höll på att gå av, så nu måste jag lämna in dem för klackning så fort som möjligt.
En bit in på morgonen när jag håller på att värma te i en micro på jobbet, som står högt upp, räcker jag upp min hand för att ta ut den heta koppen, och vad händer? Jag bränner underarmen på själva micron (det är möjligt), smärtan kom inte förrän ett tag, blev nog chockad först. Så jag spenderade min morgon att vara bitter kan jag minst sagt säga. Har nu ett fint brännmärke där.
In på eftermiddagen när jag är på toaletten på jobbet, slocknar lyset totalt och det blir kolsvart. Jag vet inte vad ni tycker, men jag gillar inte precis att vara på toaletten i total mörker. Precis när väl hade hittat handtaget för att gå ut, tänds lyset.

Så, det jag vill framföra är att jag har haft bättre dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0