Ge mig en slaskvinter!

Idag har jag varit produktiv, jajjamen! Slutade jobba vid fem, och då kan jag erkänna att jag var trött som en jävla gnu! Sista timmen satt jag mest och glodde rakt fram. Det är så hemskt, jag är jätteovan att sitta ner och lyssna, skriva och verkligen tänka. Låter nästan lite sorgligt, haha. Men det blir ju så när man inte har suttit i skolbänken på ett tag. Jag vänjer mig nog, annars så är det ju en och en halv vecka kvar av utbildningen, sen börjar arbetet igen.
Men just ja, jag höll ju på att berätta hur produktiv jag har varit idag. Lets get back to it! När jag kom hem så satte jag igång stereon på högsta volym och började städa, skönt nu när det är gjort! Hade energi kvar när jag var klar, så jag tog vara på den och drog ut på en kvällspromenad. Härligt värre var det, ännu härligare när jag hade på mig min nya vinterjacka som jag köpte idag. Det var behövligt må jag säga! Skinnjackan har minst sagt gjort sitt för detta år. Kylan är på g, verkligen. Och inte hjälper det att man hör på nyheterna att denna vinter ska bli den kallaste på 1000 år... Vafan liksom?! Jag tyckte förra vintern var fruktansvärd! Hur fan ska jag överleva den här monstervintern då? Kan det inte bara bli en såndär typisk svensk slaskvinter istället? Har mycket hellre en sådan än typ -30 grader och snö upp till armhålorna. Man kan ju alltid hoppas...
I morgon är det jobb, åtta till fem. Efter jobbet ska jag och Anneli dra och handla, sedan dra hem till mig och ha värsta myskvällen! Vi ska laga en riktig kalasmiddag. Sen ska vi bara umgås, bara vara... vilket vi gör bäst! Ser verkligen fram emot det.
Tänk att det redan är onsdag i morgon... Snart är det fredag igen, och då ska vi ha en liten jobbfest! Kommer bli awesome, utan tvekan med tanke på vilka goa arbetskollegor man har!
Nä, nu ska jag ta och platta håret, sen göra mig redo för sängen. Måste verkligen bli bättre på att komma i säng tidigare om kvällarna.
Ciao!



Kommer ihåg så väl när jag tog den här bilden, såhär ser det ungefär ut nu också... Det får det gärna göra ett bra tag till, längtar INTE till snön kommer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0