Juleemyys

Idag är det första advent och julen närmar sig med stormsteg. Och jag har ovanligt mycket julkänsla i år jämfört med förra året. Kan vara för att jag har en egen lägenhet som jag kan pynta och inreda mysigt med julsaker. Tur att juletider finns, annars skulle jag vara deppig all the time på grund av snön och kylan. Men julen räddar det! Jag längtar tills att få äta god julmat med släkt och vänner (Janssons frestelse och drömsill ftw!). Jag längtar till att få stå och göra julgodis och baka i mammas kök. Jag längtar till att få slå in julklappar. Jag längtar till att få sitta med en varm kopp glögg och lyssna på julmusik. Jag längtar till att få klä julgranen... Åh vad myyysigt!
I veckan ska jag ta mig ut i affärerna och handla. Julklappar, dekoration till hemmet, ingridienser till julbak, glögg, ja you name it. Fick en julstjärna i födelsedagspresent, passar utmärkt i mitt fönster! Så jag har i allafall lite julfeeling här i hemmet.
Här kommer lite bilder för er som kanske inte riktigt än har någon julekänsla i kroppen ännu!














Ja men är det inte underbart och mysigt så säg?



Hon som har julkänsla i hela kroppen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0