Sjukling

Det har blivit lite bloggtorka, men det är lite såhär att jag har åkt på världens hemskaste hosta. Kunde inte sova inatt, hade ingen röst så jag kunde ej jobba, fick åka till doktorn, där de informerade mig om saker jag redan vet om; Det är ingen bakterie, inget virus, lungorna låter bra, blablabla. Utan det är luftrören och luftvägarna. Jag är så van nu och så trött! Jämt, jämt ska det vara nå skit.
Kan ju bara slänga in en liten info; Jag föddes 2,5 månader för tidigt, så mina luftrör är inte helt utvecklade, de är för trånga, när de blir överansträngda, ja, då gör de uppror kan man säga! Krupp, kikhosta, luftrörskatarr, been there, done that. Och nu detta, vet inte vad man ska kalla det, men det retas i halsen så fort jag tar ett andetag, vilket resulterar i att jag hostar, och hostar, och hostar, vilket resulterar i att min röst blir hesare, hesare och hesare. Det gör ont när jag andas och jag måste ta djupa andetag. Hostan är så kraftig, och tro mig, ni vill inte veta hur den låter, folk blir nästan lite avskräckta.
Det är frustrerande, varje vinter får jag något problem.
Jag kan inte börja med någon riktig sport, på grund av detta. Fick ju någon slags mani för två somrar sedan och skulle ut och springa varje dag, vilket jag gjorde, vilket gjorde att jag fick luftrörskatarr i tre månader.
Ursäkta om inlägget låter tråkigt, eller ja, det vet jag att det gör. Men jag kände för att klaga och tycka lite, liiite synd om mig själv.



En sak gör mig på bättre humör, beställde hem en klänning från Nelly som jag tänkte ha nu i juletiderna, och den sitter som en smäck! (säger man så?) Aja, den passar utmärkt, och den är bekväm också! Nu ska jag bara försökta komma på vad jag ska ha för skor...


Kommentarer
Postat av: Emelie

Snyggaste klänningen (y)

2010-12-20 @ 18:55:42
URL: http://emelieogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0