Kvällstänkande

Hur kommer det sig att man är mest kreativ i sitt tänkande på kvällen/natten? I allafall jag. Det är då alla tankar och känslor svärmar runt och vill göra uppror, göra sig hörda. Jag kommer på perfekta lösningar till problem, inser saker jag inte har insett förut. Men på morgonen känns det annorlunda, då har jag en annan inblick till allt och känner mig inte lika säker.
Kan det vara så att hjärnan har fått arbetat under dagen och släpper tillslut lös allt, gör allt tänkande enklare under kvällen? Och på morgonen när hjärnan har fått arbetat på ett helt annat sätt, nästan vilat lite i drömmarnas land blir det svårare?
Ja inte vet jag.
Jag har blivit mycket gladare nu för tiden, tack och lov. Men såklart kan man inte vara glad hela tiden. Det känns lite svårt just nu, vissa saker, om jag ska vara ärlig. Jag försöker lösa dessa problem med att tänka och resonera med mig själv i mitt huvud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0