Bli kvitt beroendet av persilja

Dagen började inte så bra. Vadade i snö påväg till jobbet, så det rann ner i mina uggs. Gick knappt och gå någonstans då det nästan inte var plogat, vilket resulterade i att jag var nära att bli påkörd. En gubbe med snöslunga såg troligtvis inte mig, eller kanske han gjorde det, och sprutade all snö över hela mig. Vilket resulterade i att jag såg ut som frankensteins farmor i ansiktet. Sen såg man inte vart man gick utan fick nästan chansa lite, vilket resulterade i att jag nästan kom försent till jobbet.
Men, jag var inte bitter så länge, eftersom jag fick sitta bredvid Madde under hela dagen. Och Fia satt med på ett hörn också, och vi spårade sakta men säkert ur. Under lunchen satt vi och pratade om hur svårt det är att sluta röka på persilja och dill, sen blev jag kallad för lus (!?) och de klandrade mig för att jag hade kommit i klimakteriet, för jag tyckte det var så satans varmt. Jaja, retas kan de göra, but I love them anyway!
Jag och Fia slutade samtidigt så vi gjorde oss redo för att kämpa hemåt i snökaoset. Men då kom tappra Richard och erbjöd oss skjuts hem! Tack och lov säger jag bara. Just ja, det bjöds på julmat på jobbet också, satt jäkligt bra i magen vill jag säga!
Har tagit hand om diskberget som jag samlat på mig under helgen, knäppte på lite härlig musik så var berget borta på några minuter bara! Men jag kommer nog aldrig bli van eller börja gilla att handdiska, usch! Matrester överallt och fingrarna blir alldeles skrynkliga. Fy och blä och tvi!
Och som sagt har jag börjat motionera nu igen, underrrbart! Tog mig en promenad på 40 minuter idag. Var först påväg till macken innan de stängde för jag behövde cigg, klev in i butiken, var på väg till kassan, och när kassörskan tittar på mig och jag känner mig redo för att säga vad jag vill ha, inser jag att jag hade glömt pengarna hemma. Men jag tar det faktiskt som ett tecken! Ett tecken på att jag ska sluta röka! Hoppas det går vägen då...
I morgon väntas jobb, 09:45 till 17:30. Sen ska jag hem till pappsen som fyller år. Ska bli trevligt!
För övrigt taggar jag för julafton och juldagen. På julafton blir det till att umgås med familjen under dagen, sen senare på kvällen åker jag hem till John för att spela kort med Sarah och fler till småtimmarna.
På juldagen blir det förfest hemma hos mig (vad fan tänkte jag med?) Sen krogen. Och jag vet hur det kommer bli, jag kommer städa lägenheten så det blir kliniskt rent, sen dagen efter kommer det se förjävligt ut. Men men, det löser sig! Tycker det ska bli kul att träffa lite folk man inte har sett på ett tag, umgås och skratta!
Nä, nu har jag tjatat nog för idag. Kollade aldrig på Inception igår, kanske ska försöka mig på det nu. Så god natt på er, dröm sött! Själv ska jag drömma om en sandstrand, en kall drink i handen och en solhatt på huvudet. Mmm, kanske ska ta och sova på en gång?....


Hon som är nöjd och glad just nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0