Efterbliven kråka

I morse när jag vaknade kändes det som att någon hade dragit sandpapper i halsen på mig, och inte mycket till röst hade jag heller. Att sitta och prata med kunder hela dagen kändes inte som en möjlighet, så jag ringde och sjukskrev mig. Lika bra det, har hostat hela dagen och är alldeles hes. Låter som en efterbliven kråka!
Så denna dag har ej varit produktiv. Men lika bra att vila så rösten blir bra igen.
Ska försöka mig på jobb i morgon i allafall.
Denna vecka ska det hinnas med mycket. Ska försöka få tag på en tvättid på min lediga dag. Troligtvis är det redan fullbokat, eller så är det så att den enda tiden som finns är från klockan sju på morgonen till tolv. Och hur pepp är man att gå upp och tvätta då, när man är ledig och allt? Inte ett skit! Jag skulle ju kunna gå och kolla nu vilka tider det finns, men det orkar jag inte.
På Onsdag ska jag nog träffa Natalie, fika och prata lite skit, som vanligt. På torsdag kommer Agnes äntligen hem från England, då ska jag och några andra tjejer dra ut henne på Quiz. På Fredag kommer Nathali hem, då ska vi ha ett svullo hade vi tänkt. Och för er som inte vet vad ett svullo är så kan jag snabbt förklara: Alla som är bjudna tar med sig godsaker, vi samlas och har det trevligt, spelar något spel, skrattar och sånt. Det är en tradition vi startade för ca 4 år sedan. Så det ser jag fram emot!
Ska också försöka träffa törebodingen Emma också innan hon åker hem till Töreboda. Hoppas jag hinner med det!
Så denna vecka ser bra ut, lagomt med jobb och mycket, mycket mys med vännerna!
Nu ska jag göra mig lite te för halsen, sen försöka sova då jag ska upp klockan sex i morgon. Usch...



Jag och Agnes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0