Det är musiken som skapar oss

Sitter här hemma hos pappa och lyssnar på musik genom de bästa högtalarna jag har varit med om, och känslorna strömmar igenom kroppen. Fan vad jag älskar musik. Om den inte fanns skulle nog jag inte vara där jag är idag, det skulle nog inte någon. Det är musiken man tar till när man känner sig nere, eller när man vill må bra. Det är musiken man tar till när man vill bli på ett visst humör. Musiken hjälper oss genom det vardagliga, det svåra. Musiken tillåter oss att vara vart vi vill, vara vem vi vill och skapa vad vi vill. Det är en tillflykt, men en underbar sådan.
Musiken påverkar en på alla sätt. Musiken är det jag har tagit till tröst när det har varit svårt, när jag vill kunna tänka klarare och ta kloka beslut.
Jag älskar hur en låt kan få en att minnas, få känna vissa känslor man en gång känt och få dem att kännas nya.
En låt jag tycker ni ska lyssna på om ni inte redan har gjort det är Annie Lennox - Into the west. Den låten leverar verkligen känslor på hög nivå. Jag har lyssnar på den väldigt många gånger men känslorna är lika starka som första gången jag lyssnade på den. Hon har en sådan stark och unik röst.
Nu ska jag sitta här en stund till och bara njuta. Sen ska jag ta mig ut i kylan för en promenad, och drömma mig bort med hjälp av musiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0