One day in Bollnäs

Goder afton!
Denna dag har jag spenderat i småstaden Bollnäs. Emma har precis börjat samma skrivarkurs som jag gick på för två år sedan. Var väldigt roligt att se skolan igen och träffa mina gamla lärare!
Jag fick följa med dem när de hade en slags rundvandring i staden, för dom som inte kommer därifrån. När alla var hyfsat bekanta med Bollnäs slog vi oss alla ner på ett fik. Jag beställde kanske vääärldens godaste sallad, jag älskar när man får bestämma själv hur salladen ska vara. Slog till på hårt och hade både kyckling och räkor i, haha.
När de var klara med skolan för dagen gick jag och Emma runt och kikade i alla affärer. Jag gjorde bort mig totalt när vi gick in i en liten klädaffär, som tydligen var jävligt lyhörd utan att jag visste om det.
Jag stod och kikade på en spetsklänning, försökte sedan hitta prislappen. Så jag slängde ur mig (faktiskt inte ens högt) till Emma:
- Vart fan är prislappen? Jag hatar när dom inte sätter ut prislappar på varorna!
Sen hör jag en kvinnoröst:
- Prislappen sitter ovanför alla klänningar, du ser, den där stora lappen?
Jag tittar förvirrat åt röstens håll, och det var kvinnan som jobbade där, sedan kollade jag upp på en stor lapp där det stod tydligt "200 kr" på.
Jag handlade ingenting där inne...
En sak däremot som jag hittade var en väldigt söt skjorta inne på JC!


Love it!


Annars köpte jag bara en massa småsaker. Emma hittade ingenting, men hon hängde inte läpp för det inte!

När vi kom tillbaka till Emmas studentrum kände vi oss lite flummiga och satte igång hennes webcam.

(Varning för töntiga bilder)

                                  

Sedan hann vi inte med så mycket mer, Emma följde med mig en bit till bussen. Även där kände vi oss lite flummiga, vi har ju faktiskt inte träffats på ett bra tag, haha.



Grrr...


Jag försöker... Hoppa? Eller nåt.


Haha, ja... vet inte ens varför jag lägger upp denna, jag ser hyfsat borta ut i blicken, men vafan!


:)


Nä, nu har jag uppdaterat nog för idag. Ska snart fixa i ordning matlåda tills i morgon, för då börjar jobbet igen! Har nu varit ledig i två dagar, känns nästan som att jag har haft min helg för den här veckan, eftersom jag nu jobbar heeeeela helgen. Kul? Nä.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0