I´m not gonna live forever

Jaaa, jag vet att jag lovade att skriva om Älgnäs, men jag vill inte skriva om det nu faktiskt. Har så mycket annat i skallen som jag vill skriva av mig först.
Sitter för tillfället i fjällstugan, det är alldeles mörkt i rummet, det enda ljuset kommer från datorskärmen.
Jag älskar verkligen att vara här, det här kallar jag frihet! Det är alldeles tyst, inga ljud från bilar eller människor. Det enda ljudet man hör är vinden i trädens grenar utanför. Har gått mycket skogspromenader också, skådat fjället som jag och mamma ska ta oss uppför snart. Ska bli grymt roligt att stå på toppen!
Och sover, sover gör jag som en gnu! Jag tror jag aldrig har sovit så bra förut... Och drömmer som en tok. Om allt och ingenting.
Jag har fått mycket tid för att tänka, på livet och så. Jaaa, jag vet jag bloggar ofta om det, men det är min blogg och mina tankar.
Jag tror att vi bara lever en gång, sen är det slut. Jag tror också på att man ska leva livet medan man är i liv. På sistone har jag varit så less på min tillvaro, och vill bara bryta mig loss och vara galen. Se saker, uppleva saker, bra som dåliga. Se alla sidor av världen och all dess erbjudanden. Jag vill inte bli gammal och ångra mig, vilja spola tillbaka tiden. Nej nej, och tro mig, så kommer det inte bli heller. Jag vägrar vara en fånge i mitt eget liv, jag ska bryta mig loss och kasta mig ut i det okända, det verkliga.
Vänta och se, det säger jag bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0