Hur många vågar säga till?

Jag har tänkt på en sak på sistone.. Hur många vågar säga till om den maten de blir serverad på resturang eller liknande, om de är missnöjda?
Jag åt på en resturang för inte så längesedan, och beställde en köttbit.. Och den smakade verkligen inte bra! Jag är inte kräsen av mig när det kommer till mat, men det smakade tändvätska av köttbiten. Gick jag och sa till de som hade serverat den? Nej. Varför? Jag vågade inte och hade inte ork.
Hur många har ork och vågar egentligen? Jag tror inte det är så många som säger till om de blir missnöjda utan bara sitter där och klagar inför personerna vid samma bord, vilket även jag gjorde.
Men egentligen, varför säger man bara inte till? Man behöver ju inte precis gå fram och vara spydig, men gå fram och säga lugnt att man är missnöjd. Vad ska de i personalen göra egentligen? Börja skrika på en och kasta ut en från resturangen? Tror jag knappast, om man nu tog sig i kragen och sa till tror jag utan tvekan att man skulle få ny mat.
Säger du till om du är missnöjd med det du har serverats?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0