7 saker som jag hatar

* Skyltdockor
De är så vidriga! Står där i skyltfönsterna, eller ännu värre- i affären och ser allmänt creepy ut. Vissa är trasiga och perukerna hänger snett. Värsta är nog när man är inne på Gina Tricot, det har hänt mig så många gånger att jag råkat butta till eller gått in i en skyltdocka och trott det var en person, så jag vänder mig om och ska be om ursäkt, men ser den där vidriga saken sitta där, på ett bord, stel, livlös och ful. Jag ryser, och går därifrån.

* Höjder
Spelar ingen roll om det är en meter eller hundra meter. Jag stelnar alltid till och hjärtat rusar iväg. Det är helt klart min största fobi. Jag kommer aldrig hoppa fallskärm eller bungyjump, aldrig! Fy fan.

* När någon går bakom en i trappan
Av någon anledning får jag panik och försöker gå snabbare. Hela situationen blir läskig på nåt sätt, spelar ingen roll om det är t.ex mamma eller en främling, det får mig att känna mig så obekväm ändå.

* Mårran
Ni vet, Mumin i Mumindalen? Mårran? Den stora, fula, äckliga, lila saken som har ett brett äckligt leende som sträcker sig en mil typ? Ända sen jag hade en mardröm när jag var liten kan jag inte titta på bilder eller videoklipp på henne. Mina barn kommer aldrig att få se Mumin.

* När någon går framför en, riktigt riktigt sakta och man försöker komma förbi.
Brukar alltid ske när man har bråttom, då ska det alltid vara någon seg person som går supersakta och vägrar flytta på sig framför. Jag brukar alltid bli så frustrerad och gör oväsen av mig så personen fattar att man vill komma förbi, men det hjälper aldrig.

* När man har sovmorgon och alla bestämmer sig för att höra av sig
Någon dag när man äntligen har sovmorgon, och får sova ut, är det konstigt nog då alla bestämmer sig för att höra av sig. Man vaknar upprepat av att mobilen läte och vibration, och jag blir tammefan lika rädd varje gång det händer. Oftast händer det när man har en underbar dröm. Great.

* Att aldrig bli trött när man borde.
Till exempel när man ska upp tidigt dagen därpå, det är alltid så jag är som piggast, när jag borde somna tidigt. Men det blir oftast så att jag hinner sova fyra timmar eller liknande innan jag ska upp igen. Däremot när man får sova ut dagen efter blir jag skittrött tidigt på kvällen och somnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0