Roligt folk!

Nu är klockan halv tre på natten, känner mig en aning trött.. Men idag har jag hunnit med mycket!
Mamma väckte mig vid tio, för vi skulle åka och kika i några affärer.
Vi åkte först till en möbel-affär. Mamma går runt och kikar på lite möbler.

Mamma: Alltså, jag gillar den här stilen på möbler.. lite trash sådär, eller vad man säger.
Jag: Ehm, trash?
Mamma: Ja, men typ lite äldre möbler.
Jag: Okej.. Du kanske menar gammeldags-möbler?
Mamma: Ja, kanske det...

Sen när vi går runt och kikar lite mer möter vi verkligen ett par norrländska snubbar (om ni har sett Småstadsliv så fattar ni vad jag menar)

Snubbe 1: Jag skulle behöva lite möbler jah!
Snubbe 2: Äsch fan, man har väl så man klarar sig
Snubbe 1: Jo, kanske det.. Men du, har dom batterier här?
Snubbe 2: Vafan, har du ingen sladd eller nå?
Snubbe 1: Jo, eller vad menaru?
Snubbe 2: Häll bara lite jävla el i kabeln så har du en elkabel istället för ett batteri!
Sen traskar de vidare, klädd i slitna jeans, skinnjackor och kepsar.

Inne i en annan affär står jag bredvid en tant och hennes barnbarn (gissar jag på), tanten står och luktar på en parfym och verkar lite tveksam, istället för att be sitt barnbarn om smakråd vänder hon sig mot mig

Tanten: Du, visst luktar den här parfymen gott?
Jag: ja jo, den luktar väl gott..
Tanten: jamen det tycker jag med!

Sen kommer en annan dam fram, troligtvis släkt med dem.
Damen: Står ni här, jag har letat efter er jättelänge!
Tanten: Ja, vi håller ju på att kikar på såndär kosmetika!

När jag står i en annan affär och kikar på smink, står en dam bredvid mig, hon börjar kika runt efter någon personal, när hon får syn på en som jobbar där frågar hon:
Damen: Du, har ni nå testprov på den här mascaran?
kvinna från personalen: Nej tyvärr, men du kan öppna den där förpackningen och kika
Damen: Vad bra, du vet, jag måste känna på mascara-borsten innan jag köper en, jag går på känslan vettu.
Damen börjar peta och kladda på mascaraborsten.

Snacka om att det finns roligt folk!

Hur som helst, jag hittade lite grejer


Lite småprylar till vänster, sen hittade jag två tröjor också :)


När vi kom hem senare städade jag lite på rummet och så, efter det var det dags för mat, kött och potatisklyftor, mums! När jag hade ätit upp ringde jag Helene, hon kom och hämtade mig lite senare, sen åkte vi hem till Tommy och spelade kort. Först Chicago, sen Knekt. Jag vann ingenting.. lite tråkigt. Men det var roligt ändå!




Helene provade att dricka ur ett isglas, såg mest krångligt ut eftersom det smälte efter en stund..


Det gick lite bra för mig i allafall när vi spelade Knekt :)


Jag vann storpotten en gång, men det hjälpte inte så mycket..


Helene har ju nyss fått körkort, så jag blev tvungen att ta ett kort på henne när hon körde :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0