Pasta alá Christine!

Under eftermiddagen kikade jag lite på Förkväll som visas på fyran. De hade besök av en kock som hade gjort en pastarätt som minst sagt såg skitgod ut! Så jag tänkte att jag kan väl göra en lika god och bra pastarätt som den där kocken.
Så jag gick in i köket, tog fram en massa ingridienser och började laga mat. När den blev klar så kanske den inte såg lika god ut som den på TV:n, men den smakade gott!



Bara för skojs skull ska jag skriva ner receptet och hur jag gjorde :P Ifall någon skulle känna att de vill prova på att göra samma maträtt :P

* Fullkornsspaghetti
* I buljongstärning
* Rödlök
* Champinjoner
* Broccolli
* Ärtor
* Lätt cremefraiche
* Soja
* Lite riven ost
* Skinka

Såhär gjorde jag:

Började med att koka spaghettin
Hackade löken och började bryna den i stekpannan (jag använder olivolja, nyttigare!)
Slängde i resten av grönsakerna, hällde på lite soja
Lät det steka i cirka tio minuter, slängde i lite skinka i slutet, eftersom den bara behövs värmas på
Hällde i en burk lätt creme fraiche i en liten kastrull, sen rev jag lite ost och blandade den med creme fraichen
När pastan var klar hällde jag i den i en form, sen hällde jag över grönsakerna och skinkan, till sist hällde jag över creme fraichen och osten. Sen blanade jag ihop allting och hällde en gnutta med sweet chili sås och blandade lite extra. Tadaaa! Pasta alá Christine!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0