Min helg

Ska skriva lite om den här helgen, vi börjar med fredagen:
Jag och Hanna drog till Hudik för att kika lite i affärer och så, när vi var inne på Veromoda hittade jag en snygg tunika som jag bestämde mig för att köpa. Ställde mig i kassan, när jag drog mitt kort så fungerade det inte, kassörskan provade en gång till, men det fungerade fortfarande inte. Jag sa att jag skulle springa och ta ut pengar istället, för mitt kort har krånglat mycket på sista tiden. Så jag och Hanna gick till en atomat, när det var min tur så tryckte jag in mitt kort, sen började atomaten låta, texten "kortet behållet" kom fram i rutan. Jag blev livrädd, trodde att Hanna stod rätt så nära mig, så utan att kolla bakåt skrek jag;
- Hanna!! Hanna!! De tog mitt kort! HANNA!!
Blev irriterad och kikade bakåt, ingen hanna syntes till, men de sju andra personerna i kön såg lite chockerande ut. Efter ett tag kommer Hanna och jag förklarar hysteriskt att kortet var borta, hon tog mitt kvitto och sa att vi måste gå till närmaste banken. Vilket vi gjorde, så jag fick ta ut lite pengar där eftersom jag inte kommer få ett nytt kort förrän mitten av den kommande veckan. När vi gick ut ur banken sa jag surt till Hanna;
- Vafan kan dom inte påminna en via brev, mail, sms eller nåt, att kortet snart går ut? Dåligt tycker jag!
- Men du, det står på själva kortet när det går ut..
- Va!?
- Säg inte att du har haft det där kortet i cirka fem år utan att ens kolla datumet som står på kortet när det går ut?
- Ehm, nej?
- Suck..

Hur som helst! Vi gick tillbaka till Veromoda och jag köpte tunikan.


Jag var glad under morgonen, innan allt krångel, men jag var verkligen inte glad senare på dagen, känns tomt utan kortet i plånboken..



Lördagen:
Jag och mamma gjorde i ordning en grekisk pytt, alltså potatisklyftor, marinerad grillade kyckling, lök, oliver, paprika, fetaost med tzatziki (vet inte hur det stavas) till. Det var skitgott! Senare kom Nathalie med lilla Liam och hälsade på, han var verkligen huuur söt som helst! :) Vi åkte hem till henne en sväng för Liam skulle äta, sen kikade vi på TV och pratade, åkte in till stan igen, sen så skjutsade hon hem mig.


Nathalie och Liam, jag diggade verkligen hans Kiss-tröja :)


Sen skulle Nathalie skjutsa hem mig, jag blev tvungen att ta ett kort på Liam när han hade sin söta overall på sig :)


När jag kom hem låg Buster i soffan och vilade, så jag blev tvungen att ta kort på honom med :)

När jag kom hem så ringde jag upp Madde, sen gick jag till henne och drack lite kaffe och pratade om allt mellan himmel och jord. Tiden gick så fort och helt plötsligt var klockan kvart över ett på natten, så jag sov över hos henne, vågade inte gå hem så sent, man vet aldrig vad som kan hända!

Söndagen:

Jag och Madde vaknade vid tolv ungefär, tog det lugnt till klockan halv fyra då vi åkte hem till hennes morfar som bjöd på middag, kycklingtacos, extremt gott! Till efterrätt hade han kokat päron i konjak, som vi fick grädde till, även det var gott! Efter maten satte madde och jag oss er och sjöng lite, och spelade in, haha. Men de filmerna får ingen se! Top secret. Eftersom det var farsdag så gjorde jag och Hanna en middag åt min pappa och hennes pappa senare på kvällen, kyckling och lite sånt där gott blev det, avocado med skagenröra på, muuuums! Men jag orkade inte så mycket, haha.


Maddes morfar hade dukat upp mysigt och höstdekorerat bordet med...


Höstlöv och rönnbär




Efterrätten :) Som serverades med...


Kaffe!


Det var min helg det, nu sitter jag här hemma ocn sneglar lite på TV:n, väntar på att Daniel ska ringa..

I morgon ska jag ut och springa på morgonen, sen ska jag kanske vara med Sarah. Men nu måste jag kila, min dator vill starta om sig av någon konstig anledning.. Så jag måste starta om den..

CIAO!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0