Change your thoughts, change your life.

Jag har läst många kloka citat i mitt liv, men det är få jag riktigt har fastnat för. Men så en dag, inte långt tillbaka, satt jag och klickade runt på internet, och läste citatet;
- Change your thoughts, change your life.

Den fastnade på en gång, och tilltalade mig dessutom.. Jag stirrade på citatet ett bra tag och bara funderade på allt den kunde betyda, men jag tolkade den såhär i allafall;

Om man slutar se allt ur en negativ synvinkel, och börjar tänka positivt istället, så kommer livet att bli bättre. Och är det inte så? Alla är nog rädda för framtiden, alla oroar sig nog, vet inte vad de vill jobba med, vad de vill uträtta i livet, ja, allt som har med livet och framtiden att göra. Men hur hjälper det en om man tänker negativt? Det hjälper ju inte alls, gör det värre, ja, det gör det.
Men om man bara tänker positivt, med en gnutta hopp, så kommer nog allt ordna sig tillslut. Jag har börjat se nästan allt ur en positiv synvinkel, och det är nog något av det bästa jag har gjort. Man blir gladare, vågar hoppas, och sist men inte minst, man blir lycklig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0