Sommar och sol = höga skor!

Då har man nyss kommit hem från en helg i Gävle. Har varit hemma hos Sarah sen i Fredags. Då hade jag skolavslutning under dagen. Det gick bra, vi samlades i klassrummet först och pratade och fick intyg. Vissa blev rörda och fällde en tår. Vissa som hade hoppat av skolan kom dit, så det var trevligt att träffa dem, eftersom det var ett tag sedan.
Efter det fikade vi lite tårta, mumsigt värre! När det var avklarat gick vi till aulan, där uppträdde lite folk från musiklinjerna och några i min klass läste upp lite texter. Sen pratade rektorn lite och vissa elever fick stipendier. Även då i aulan satt tre stycken från min klass och grät. Hur som helst, när vi var klar där gick vi en sista gång till klassrummet och sa hejdå.
Helena och Anna frågade mig om jag ville följa ner på stan och fika på ett nytt fik som hade öppnat, jag hade lite tid på mig innan mitt tåg till Gävle skulle gå, så jag följde glatt med!
Det blev en kycklingsallad, den var helt okej, förutom att de hade öst ner mandel i den, vilket jag troligtvis inte kan äta.
Sen fick jag lite småbråttom till tåget, men jag hann med det!
Väl framme i Gävle hade jag lite tid över innan Sarah skulle sluta skolan, så jag gick runt i affärerna och shoppade som ett (underbart) tidsfördriv. Jag hittade en snygg korallfärgad klänning från Gina Tricot, har inte tagit något kort på den, och hittade ingen bild på deras hemsida.. så jag kan tyvärr inte lägga upp en bild. Kanske i framtiden.
Däremot hittade jag ett par snygga sandaletter från DinSko som jag faktiskt har en bild på!


Skyhöga klackar är högsta mode på sandaletterna i vår och sommar! Klackarna får gärna vara i trä för att få fram en skön retrokänsla. Både svart och naturfärger är helt rätt. - Din Sko´s hemsida.

Och jag håller glatt med! Alla mina klackskor som samlar damm i garderoben ska nu verkligen komma till användning i sommar! Och de här nya skorna kommer nog användas flitigt!

Annars hittade jag inte så mycket mer, sprang in på Kicks en snabbis och köpte foundation.
Sen promenerade jag hem till Sarah. Hälsade på hennes hamster Elvon också, som är huur söt som helst! Fick lust att ta med honom hem.
Vi käkade lite mat till att börja med. Sen på kvällen tog vi en härlig promenad på cirka en timme runt i Gävle. Det finns mycket mysiga skogstigar där och fina parker. Man fick verkligen sommarkänslor!
När vi kom hem igen pustade vi ut och kikade på film, Constantine.
Nästa dag drog vi ner på stan. för jag skulle hjälpa Sarah att shoppa lite, och det gick bra! Hon kom hem med tre tunikor, ett linne, två leggins, ett par shorts och lite annat smått och gott. Så det har blivit shopping för båda oss nu i helgen.
Väl hemma hos Sarah igen gjorde vi mat och tog det lugnt.
Idag vaknade vi runt tolv och käkade lite frukost, sen var det solande som gällde! Vi solade i cirka två timmar, så jag hoppas att man har fått en bränna. Allt solande gjorde oss hungriga, så vi gick till affären och handlade lite. Jag käkade äppel, kanel och vanilj yoghurt med havrefras och en ostfralla med paprika och lök mjukost på, väldigt gott!
Sen glodde vi lite på TV, städade upp lite. Mamma ringde och sa att de snart var i Gävle, så jag packade ihop mina saker, sa hejdå till Sarah och började gå mot tågstationen. Där mötte jag upp Kickan som skulle åka med oss hem.
När jag kom hem satte jag igång att städa mitt rum och garderob. Så nu är det ordning och reda!
Efter det ringde Daniel och berättade att han troligtvis kommer på tisdag. Så det ska bli trevligt!
Han ringde mig nyss och jag snackar med honom nu för tillfället.
För övrigt är jag stolt över min köra vän Marina för att hon är så duktig på att rita. Här kommer en bild.


Nu ska jag fortsätta snacka med Daniel, sen blir det duschen! Adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0