Värmebölja

Kan ni tänka er, Elvon sover?! Han brukar ju annars alltid vara uppe och springa vid den här tiden.. Men bara för att jag är så nöjd så vaknar han troligtvis till snart och börjar springa i sitt lilla hjul..
Idag har det varit extremt varmt ute, typ trettio grader.. Och vad har jag gjort? Jobbat! Har nästan inte kunnat jobba alls, på grund av hettan. Jag tycker det kan vara svalt i luften nu när jag jobbar, och när jag slutar jobba för den här sommaren kan det gärna bli finare.
Cyklade till Helene och åt med henne på min lunchrast, jag köpte en fetaostsallad med mangorajadressing till. Helene stekte på lite pyttipanna och ägg (den här gången blev hon helt nöjd med sina ägg).
Sen hann vi inte med så mer, för min lunchrast tog slut, så jag cyklade tillbaka till jobbet. Där jag målade resten av dagen.
Efter jobbet cyklade jag återigen till Helene, vi spelade lite kort och pratade. Sen gick vi ut till studsmattan och la oss där för att njuta av solen. När jag pratade med Daniel i telefon blev vi attackerade av en trollslända, inte kul! Jag skrek som en liten tjej. Helene kastade sig av studsmattan och tog skydd inomhus.
Senare när jag skulle tända en ciggarett (det är inte bra att röka, jag vet!) så råkade jag bränna mitt ögonlock, fråga mig inte hur jag lyckades.. Pratade fortfarande med Daniel i telefon då, så han fick höra mig skrika återigen. Sen sved det en aning på ögonlocket och jag blev lite röd, men jag är inte allt för deprimerad, jag kunde ju ha råkat bränna bort mina ögonfransar istället, och det skulle vara en katastrof!
Till middag åt vi kött och pommesfrites, mycket gott! När vi var mätta följde jag med Helene ut och övningskörde, det gick bra, träffade på mamma och Peter som var ute och promenerade på stan med Buster.
Sen var det meningen att vi skulle kika på en fallskärmsuppvisning i Sandarne, men vi kom för sent och missade allt, lite tråkigt..
Vi åkte hem igen och spelade återigen lite kort, Helene vann..
Sen var det dags för mig att cykla hemåt, Helene följde med en bit på vägen, vilket jag uppskattade. Börjar bli trött på att cykla nu.
Nu sitter jag hemma, har typ nyss duschat, pratar med Daniel i telefonen, han tjatar så evigt att jag ska vara social, men jag tycker om honom väldigt mycket ändå!
Så nu ska jag vara social med honom, sen ska jag försöka sova. I morgon väntar ännu mer jobb, det tar aldrig slut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0