Sverige vs Danmark

Idag vaknade jag runt tio på morgonen. Sarah skulle iväg med sin farmor, så de skjutsade hem mig. När jag kom hem gjorde jag i ordning lite knäckemackor och soppa. Efter det knäppte jag på TV:n som visade maraton av The Hills (yippie!!)
Så jag la mig under täcket och såg på all drama som serien har att erbjuda.
Några timmar senare frågade mamma om jag ville ha lunch, så jag slet mig från TV:n och åt kyckling med squasch och arbeguine (vet inte hur det stavas), mums! Sandra ringde när jag nästan hade ätit klart och frågade om jag ville följa med och kika på fotboll uppe på berget senare. Jag hinner inte träffa henne så ofta nu för tiden så jag sa att det skulle vara roligt. Vi ska börja gå dit vid klockan sex. Hoppas Sverige vinner! Jag och Sandra kommer nog sitta och skrika som galningar, haha. Efter fotbollen ska jag hem och sova! Är otroligt trött idag. I morgon ska jag hem till pappa och städa, sen ska jag iväg och rösta också!

Igår var jag med Sarah. Vi kikade lite på TV och pratade. Sen bestämde vi oss för att ta en promenad hem till John för att hälsa på honom. När vi kom dit var han inte hemma, typiskt! Vi ringde och frågade vart han var, han skulle inte komma hem på hela kvällen. Det var så kallt ute, så jag och Sarah stannade där ett tag. När vi skulle gå hem igen var det någon som hade låst dörren utifrån. Så vi var inlåsta. Haha. Ingen av oss vågade hoppa ut från fönstret, så vi ringde Sarahs mamma som kom och hjälpte oss ut. Tur i oturen, eller hur?
När vi kom hem kikade vi på film. Sen ringde jag Daniel och pratade lite. Efter det gick jag och la mig, eller ja, jag försökte vara vaken för Daniel sa att han skulle ringa upp igen. Men det gick inte så bra för mig. så jag somnade vid kvart i två eller så. Vaknade igen vid fyra och såg att Daniel hade skickat ett sms om att hans kompisar hade tvingat ut honom på sjön, så han hade inte hunnit ringa. Men vi skulle höras idag istället.
Nu ska jag äta lite jordgubbar och fortsätta kolla på The Hills. Hoppas ni får en bra Lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0