Måndag

Sitter för tillfället och lyssnar på Elvon som rör sig flitigt i sin bur, tror nog att man borde skaffa någon slags stege till honom eftersom varje gång han ska ner från sin lilla trästege så hoppar han, och hur bra det är vet jag inte... Just ja! Jag har ju inte ens berättat att jag är hamstervakt denna vecka. Madde och Sarah är på Peace And Love festivalen veckan ut, så jag ska passa honom till Söndag eller Måndag. Jag har inte så många bra bilder på Elvon, men jag hittade en som ni får nöja er med.



Igår när jag skulle försöka sova sprang han i sitt hjul konstant! Fick nog och drog loss det och satte dit det i morse innan jag åkte till jobbet. Varför kan inte han och jag ha samma dygnsrytm för? Han kan väl vara trött när jag är trött, och vara pigg när jag är pigg? I stället är det tvärtom...

Jag försökte ladda upp bilder från midsommar, men det blev något fel hela tiden så jag gav upp. Men jag hade inte så många bilder ändå.

Igår var jag hemma hos Sarah, har för mig att jag vaknade halv två på dagen, haha. Senare kom Jenny, Ulrica och Kim dit, Kim hängde med oss medan de andra fixade maten. Vi gick till videoshoppen och handlade lite, på vägen hem gick vi förbi mitt barndomshem, jag och Kim började genast prata gamla minnen därifrån. Det är så konstigt.. Det var typ fem år sedan jag flyttade därifrån, men det känns fortfarande som mitt hem varje gång jag ser huset..
När vi kom tillbaka var maten klar, det blev grillat kött, potatisklyftor, vitlöksdressing och fetaostsallad, eeeextremt gott! Efter maten packade jag ihop mina saker och fick skjuts hem av Ulrica. Sen hjälpte Kim mig att bära upp all packning, inklusive lille Elvon. Jag installerade honom i mitt rum, stackarn var lite skärrad efter bilresan. Men han blev på bättre humör senare inpå kvällen.
Jag fick tråkigt och kikade igenom lite bilder på mig själv, och upptäckte att jag hade nog inte någon helkroppsbild på mig själv, så jag tog ut lite kläder, och knäppte helkroppsbilder på mig själv, haha, hur tråkigt kan man ha? Men roligt var det.


Jag är medveten om att jag har intagit en knepig posé på den här bilden :P
Svart kofta - H&M
Svart tunika - Gina Tricot
Mörka jeansleggins - Gina tricot
Sjal - H&M
Solglasögon - Indiska





Lila shorttunika - Nicca
Mörka jeansleggins - Gina Tricot
Bruna gladiatorsandaletter - Dinsko


Hur som helst, lets move on! Vad har jag gjort idag? Jobbat! Jag har målat en trappa, sen lite på en lastplats, jag skulle även måla en skylt, men när jag klättrade upp på den så insåg jag att det inte skulle gå, jag är alldeles för höjdrädd! Lyckades få målarfärg i håret också, inte bra! Men jag har typ fått bort allt nu, tack och lov!
Sen cyklade jag hemåt, möttes av en väldigt glad Buster innanför dörren, han var jätteglad att se mig, och jag var lika glad att se honom, har ju inte sett hundrackarn på två veckor. För mamma har varit i fjällstugan och målat, så då var Buster med henne, och såklart blev jag glad att se min mamma också!
Magen började kurra, så jag gjorde i ordning två knäckemackor med grillad lax och creme fraiche röra på, med lite laxwook på sidan om, mums!
Nu ska jag byta lite kläder och vänta på att Helene ringer, sen ska jag cykla till Sandarne och umgås med henne.
Uppdaterar kanske senare, annars blir det i morgon, men det här var ett sådant långt inlägg så det går nog ingen nöd på er!
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0