Mysig midsommar

Hej igen!
Nu är jag hemma hos Sarah och lyssnar på musik medan jag sitter här och skriver.
Igår var vi ju som sagt i Sarahs sommarstuga med Sarahs familj och släkt, det var trevligt. Ulrica kom förbi en sväng och spelade två omgångar chicago med mig, Sarah, Anders och Jenny (jag vann båda omgångerna!). Sen åkte hon hem och vi fortsatte att spela kort, sockertopp blev det, jag hade aldrig spelat det förut och var inte så peppad på att spela det, men det blev rätt så roligt när man hade spelat det ett par gånger.
När det blev alldeles för mycket myggor gick vi inomhus och fortsatte att spela kort, enköping. Det tog väl cirka två timmar, jag förlorade stort.
Senare inpå kvällen/natten bestämde vi oss för att gå ner och bada (jag, Sarah, Jenny, Anders och Emelie). Det var kallt utomhus och alla gick och frös på vägen ner. Och det var inte varmt i vattnet heller kan jag få be att få tala om! Det tog ett tag innan jag och Sarah lyckades doppa oss, sen sprang vi upp och skyndade oss till stugan igen, med hackande tänder.
När vi hade fått på oss varma kläder igen ringde Daniel, som var i Trollhättan hos en kompis, och sa att ingen krog hade haft öppet, så de var påväg hem igen.
Vi somnade väl runt tjugo över två eller så, vaknade vid ett tror jag. Vi käkade lite frukost, smällde en massa myggor som hade tagit sig inomhus. Sen gick vi ner till badplatsen och kände på vattnet, det var inte så mycket varmare, så det blev inget mer badande. Sen hann vi inte med så mycket mer, utan vi packade ihop våra saker och åkte hem.
Ikväll ska jag vara med Sarah, vi ska ta en promenad senare, sen blir det nog att vi kikar på en film. En lugn kväll helt enkelt!
Bilderna från igår ska jag försöka lägga upp i nästa inlägg, så håll utkik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0