"Mina ägg ska inte vara lösa, de ska vara hårda!"

Då har jag precis kommit hem från Sandarne. Fick skjuts dit och skjuts hem av Helene som övningskörde.
Hemma hos Tommy (Helenes mammas kompis) som hon bor hos nu när hon är här i Söderhamn, spelade vi lite kort, chicago på två personer, men det var roligt ändå! Sen skulle de äta pyttipanna, och Helene skulle bestämt ha två ägg till, första ägget hon fick sa hon ingenting om, men sen när det andra ägget kom såg hon på det med en äcklad min och sa;
- Det är ju alldeles löst! Äggulan rinner ju över hela tallriken!
(jag) - Äsch, skitsamma, ägg som ägg.
- Nej! Mina ägg ska inte vara lösa, de ska vara hårda!
Men hon åt upp det ändå, och blev mätt och belåten. Efter det försökte vi ta bort en fästing på katten deras, och usch så äcklig den var!
Sen spelade vi lite mer kort och pratade. Mer hann vi inte med, så de skjutsade hem mig igen.
I morgon väntar mer jobb, sen efter jobbet ska jag hem till Helene igen, har ingen aning om vad vi hittar på, det visar sig!
Och Elvon bara springer och springer i sitt hjul, blir han aldrig trött?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0