Måndag

Dagen började med att jag vaknade klockan halv ett, av att jag hörde att vi hade besök. Jag klev upp, klädde på mig och försökte se så pigg ut som möjligt, sen gick jag ut till köket. Där satt mamma, peter och mammas kompis christina och fikade.
Jag gjorde i ordning mig en snabbis, sen började jag gå ner mot staden. Kikade hur mycket pengar jag hade kvar på mitt konto, hade hyfsat okej med pengar, så det var skönt. Sen promenerade jag upp till pappa och började röja lite. Hittade lite kläder och skor som jag inte har sett på ett tag. Sen satte jag mig och åt lite mellanmål och kikade på Top Model medan. Cirka halv fem kom pappa och elias hem, jag stod då i köket, när pappa kom in (han nynnade glatt på en melodi och la inte först märke till mig) och blev vettskrämd. Sen hälsade jag på Elias som på en gång ville hoppa studsmatta med mig. Så vi var ute och hoppade ett tag. Sedan åt vi lite. När magen var full så började jag göra mig i ordning för hemfärd till mamma igen. Så jag packade ihop mina saker och gick ut mot vägen, när jag känner att halva jag blir blöt. Pratade med Daniel samtidigt i telefonen. Jag ser upp mot verandan och där står pappa med ett stort leende på läpparna och vattenslangen i handen. Jag skrek åt honom, men det hjälpte inte, jag fick återigen en kall dusch över mig. Daniel funderade varför jag gormade så mycket i telefonen, så jag förklarade, han tyckte det var roligt, men jag tyckte inte alls det var roligt! Men som tur var så soltorkade jag på vägen hem till mamma.
Väl hemma hos mamma så hann jag äta en gång till (har börjat med att äta mindre, men oftare), sen sprang jag till bussen för att åka till Malin.
När jag kom dit höll hon på att färga håret på Jossan, en brun nyans. Jag satte mig ner vid köksbordet och kollade på. När de var klar gick jag och Malin ut till tvättstugan och tvättade, eller ja, Malin tvättade, jag satt där som moraliskt stöd. Vilket nog var bäst, för jag skulle nog inte kunna lyckas tvätta med de där komplicerade tvättmaskinerna i allafall!
När vi kom tillbaka satte vi oss vid köksbordet och pratade och skrattade. Sedan sköljde vi ut Jossans hårfärg, vilket var mycket mer komplicerat än vad man kan tro, för hon hade lagt ur några slingor som skulle bli blonda, som vi fick vara lite noga med.
Efter det var det dags för mig att bleka slingor på damen. Det gick väldigt bra, kände mig nästan som en frisör för en stund.
Hur som helst, det färdiga resultatet blev bra, Jossan blev mycket nöjd.
Mer hann jag inte med, för jag blev tvungen att rusa till bussen. Precis innan jag gick ut ur lägenheten ringde Daniel. Han berättade att han kommer i morgon. Trevligt värre! Vi planerade lite vad vi ska hitta på nu i veckan.
Nu har jag nyss kikat lite på The Hills. Ska försöka sova nu, så jag inte sover bort halva dagen i morgon! Så.. God natt då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0