Inget tvättmedel, inget sköljmedel...

Dagen började med att jag var tjock i halsen, täppt i nästan och hade ont i huvudet, på grund av min dryga allergi, så jag åkte aldrig till jobbet.
Jag klev upp vid tolv tror jag och gjorde i ordning frukost och satte mig ute på balkongen och myste. Två rostade mackor med ost och ett glas mjölk, gott!
Sen slängde jag in en tvätt i tvättmaskinen, plockade undan lite på mitt rum medan, städade garderoben och så. Skönt nu när allt är på sin plats därinne.
När tvätten var klar började jag hänga upp den, men något stämde inte, det luktade inte tvättmedel av kläderna, ni vet, sådär fräscht som det brukar lukta. Då insåg jag att jag varken hade hällt i tvättmedel eller sköljmedel innan jag knäppte på tvättmaskinen, lyckat? Inte precis. Plockade ner alla kläder i korgen igen och slängde ner dom i tvättmaskinen igen, med sköljmedel och tvättmedel!
Sen har jag varit ute och promenerat med Buster, han har blivit så duktig på att gå fot nu, blir så stolt varje gång.
Min bror kom förbi och hälsade på hamstern, även han påpekade hur fet den var.. Stackars Elvon. Kom på att jag måste städa hans bur nu snart också, Daniel får hjälpa mig med det i morgon när han kommer hit. Vilket ska bli väldigt roligt, har redan planerat lite roligheter inför helgen. Drygt att jag kommer jobba under dagarna bara.. Är bara ledig lördag och söndag.
Var hemma hos pappa förut också, men han och Elias var inte hemma, de var tydligen i sommarstugan.. Synd, för jag som ville träffa Elias. Men det får bli en annan gång då..
Nu ska jag fortsätta städa mitt rum, sen kanske det blir en kvällspromenad, har äntligen hittat min mp3 igen, den gömde sig i en väska. Det är ju nästan helt omöjligt att ta en promenad utan musik!


Jag och Elias


Jag vill ha den här mobilen, nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0