Den där blå, fyrkantiga saken med hinkar i.

God eftermiddag på er!
För tillfället befinner jag mig hemma hos Sarah, hon har hjälpt mig att fixa en header till bloggen. Ska försöka fixa mer ikväll när jag är hemma igen, så om jag har tur så har jag en ny header då, håll utkik! Och som ni märker har jag ändrat mycket i bloggen på sistone, men snart är den klar.
Idag vaknade jag av att jag fick ett sms från mamma där hon skrev; "Nej se det snöar, nej se det snöar...", hon är uppe i fjällstugan, tydligen hade det snöat under morgonen.
Sen har jag jobbat. Jag har målat hela dagen, vilket inte var alltför jobbigt. Solen sken så då blev det roligare att vara utomhus.
Vid ett tillfälle behövde jag en hink, men jag fick inte upp dörren till förrådet som hinkarna låg i. Så jag gick till kontoret för att fråga pappa.
- Pappa, du vet den där, ehm, stora, blå saken med hinkar i?
- Vad då för nåt?
- Ja, den där stora, fyrkantiga saken med dörr som ni förvarar hinkar och andra saker i? (gestulerar med armarna)
- Containern menar du?
- Ja, så kanske den heter..
Pappa försöker dölja sitt flin, och fortsätter;
- Ja, vad är det med den blå containern?
- Jag får inte upp dörren.
- Får du inte upp dörren till den stora, blå saken som vi förvarar hinkar i?
Jag kollar surt på honom.
- Exakt.
- Prova en gång till, annars kommer jag och hjälper dig.

Hur som helst, jag fick upp dörren till containern tillslut. Sen kunde jag fortsätta arbeta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0