Typsik måndag

Dagen började med att jag råkade sova liite för länge och fick stressa under morgonen. På jobbet gick det ungefär lika bra;
* Jag råkade sätta mig ner på en ståltrappa för snabbt och har nu ett stort blåmärke på mitt knä
* Jag slog i benet på cykeln när jag skulle cykla till affären under lunchen och har nu ett sår (samma knä som jag  fick   blåmärket på)
* Jag bet mig i läppen när jag åt lunch och har nu även ett sår där
* Jag fick målarfärg (svart!!) i mitt hår cirka fem gånger
* Jag blev attackerad av en geting på min väg hem, fick lämna ifrån mig cykeln och springa ett par meter och vänta tills den ilskna insekten hade flugit iväg.

För övrigt har vi fått besök av Peters danska släktingar. Dom är snälla och så, men jag förstår nästan ingenting av vad de säger, man får verkligen fokusera sin hörsel när de pratar för att kunna urskilja några få ord som man känner igen. Men de har nästan inga problem att förstå oss, varför är det så egentligen? Norskar och danskar förstår oss svenskar bra, men vi förstår inte dem lika bra.. Aja, i morgon åker de till fjällstugan och blir borta tills på fredag, ska bli skönt att få vara hemma själv faktiskt.
Nu ska jag försöka hitta min Mp3, sen ska jag ut och springa! Ska nog käka lite jordgubbar innan tror jag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0