Söderhamn - snart Stockholm!

God afton!
La precis på telefonen med Helene. Hon kom hem från Stockholm idag och ville hitta på något i morgon, så vi ska ta oss en liten fika på Waynes Coffee som nyss har öppnat i Söderhamn, Helene blev imponerad!
Helene: Uuuh, har ni fått Waynes Coffee till Söderhamn? Jag är imponerad!
Jag: Ja, visst är det coolt? Ännu ett steg närmre att bli nästa Stockholm liksom.
Helene: Jaa precis!
Jag: Snart kommer vi skaffa en lika stor T-central som er, och sen kommer vi skapa ett eget Stureplan.
Helene: Det har jag inga tvivel om, när ska detta ske då? När jag är tjugo?
Jag: Ja, typ...

Denna dag har jag spenderat med Sandra. Hon ringde mig i morse och undrade om vi skulle ta oss en springtur idag. Så jag gjorde mig i ordning och cyklade hem till henne. Först tog vi det lugnt och stekte lite i solen och pratade. När det blev för varmt hängde vi för handdukar för överkroppen så bara benen fick sol på sig, haha. Men mina ben behöver lite mer färg..
När det blev för varmt gick vi in igen och fortsatte att prata i hennes (svalare) vardagsrum. Efter många utbytta ord cyklade vi till en bra skogsstig, mycket bra för att ta sig en springtur i. Vi varvade med att gå och springa, man ska ju inte börja för hårt! Sen cyklade vi tillbaka hem till henne och gjorde i ordning lite mat. Vi kikade på The Hills medan och jag fick spendera nästan all tid för att förklara programmet för Sandra, men nu hänger hon med i serien.
Sandra: Det där är Lauren, eller hur? Men vem är den där blonda bredvid?
Jag: Det är Stephanie, Spencers syster.
Sandra: Vem var Spencer nu igen?
Jag: Det är ju Heidis pojkvän, Heidi och Lauren är ju ovänner vet du.
Sandra: Just det. Men vem är det där nudå, som sitter med dom i baren?
Jag: Det är Lo, en barndomskompis till Lauren.
Sandra: Jag förstår, och den där mörkhåriga killen som sitter bredvid Lauren, var det Spencer?
Jag: Nej, det är Brody, han var bästa kompis med Spencer, men de blev typ ovänner i samma veva som Heidi och Lauren, så de pratar inte med varandra längre.
Sandra: Okej, men varför gillar han inte den där Stephanie?
Jag: För att han har känt Stephanie ett tag, eftersom hon är ju Spencers syster. Och han tror att hon bara är vän med Lauren för att såra henne, och tycker inte att Lauren ska lita på henne. Så han typ förolämpade henne en gång, och nu är de ovänner.
Sandra: Shit vad drama.. Men du! Nu är det ju ännu en kille med dom där i baren?
Jag: Ja, det är Stephanies pojkvän.
Sandra: Jaha..

Sen kollade vi på Scrubs och Two and a half men tills det var dags för mig att cykla hemåt igen.
Nu ska jag ta en dusch, sen ska jag försöka komma i säng i tid, för jag ska upp tidigt i morgon har jag bestämt! Men vi får väl se hur det går med det..


Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0