Min helg

Hallå! Jag har inte skrivit på ett tag nu, I know, jag ber om ursäkt. Jag ska berätta om min helg och lägga upp bilder nu hade jag tänkt, men först måste jag bara få skriva ut min lycka! Jag jobbade min sista dag idag! WOHO! Så inget mer jobb nu under sommaren, härligt värre! Nu väntar jag bara på att lönen ska rulla in..
Nuså, min helg;

Fredags: Jag åt middag hemma med familjen och släktingarna från Danmark. Sen på kvällen gick jag hem till Agnes och kikade på film (Hairspray) och drack lite öl. Det var riktigt trevligt. Sen när jag gick hemåt stannade jag till på muskan för att hälsa på en glad (och troligtvis inte nykter) Malin. Vi pratade lite, bestämde att vi skulle ta en fika nu i veckan, mysigt! Sen när jag fortsatte min promenad hemåt ringde jag Daniel som låg och sov. Kändes lite taskigt, för sen när vi hade lagt på somnade han klockan åtta på morgonen ungefär..

Lördags: Gick upp runt elva på morgonen och började fixa i ordning mig. Sen mötte jag upp de andra på parkeringen, jag, Emma och Kricke åkte i en bil till Peters systers stuga och de andra i en annan bil. På vägen dit sjöng vi på Kelly - Shoes. När vi kom fram höll mina släktingar på att fixa lunch. För mig blev det frukost. När vi hade ätit upp spelade jag och Emma lite badminton, haha, ingen var speciellt duktig på det, men det var roligt ändå! Efter ett tag tröttnade vi så jag, Kricke och Emma gick ner mot vattnet för att kika. Kricke gick först, sen Emma och sist jag. När vi hade kommit en bit på skogsvägen stannar Kricke upp och säger med en lugn ton; Orm! Och bredvid honom rasslade det till i gräset och världens längsta och feta huggorm slingrade sig. Jag och Emma skrek för allt vi var värda och sprang tillbaka. Kricke tog det en aning lugnare.
När vi kom tillbaka till stugan bestämde vi oss för att skjuta lite luftgevär istället, det gick inte alls bra för mig och Emma, men för Kricke. Så vi tog oss an nästa utomhusaktivitet; pilkastning! Äntligen något jag var relativt duktig på. Men även det tröttnade vi på efter en stund. Jag och Emma försökte spela lite volleyboll, som sen blev bollkastning och till sist fotboll, men Buster jagade bollen hela tiden och förstörde vårat spel.
Innan middagen åkte vi iväg till en badplats, Emma, Kricke, Moa, Peter ocn Nils badade, vi andra avstod. Jag gick runt och fotograferade lite grann med Buster hack i häl tills det var dags att åka tillbaka till stugan.
Väl framme hade de börjat med grillningen - fläskfilé! Jag hjälpte Lotte att skära potatisen som skulle bli potatisklyftor, höll på att hacka av mig fingret vid ett tillfälle, men jag är inte förvånad.
Middagen var väldigt god, fläskfilé, hemmagjorda klyftpotatisar, sallad och sås, muuuums! Jag fick gå iväg från matbordet ett antal gånger på grund av min dryga allergi mot gräs, vilket var tråkigt, men det var bara att bita ihop.
När det blev för kallt för mig gick jag inomhus och kikade lite på TV, efter ett tag kom lite folk in för att spela singstar. Så det blev allsång med Abba i hela stugan. Efter en timme tröttnade folket och gick ut och satte sig och sjöng lite svenska och danska folkvisor istället, jag och Kricke stannade inomhus och kikade på Ondskan istället tills det var dags att åka hem.
Jag blev avsläppt hemma hos Madde, för hon var själv hemma och ville inte sova ensam. Vi låg och pratade till klockan fyra på morgonen ungefär, om allt och ingenting. Men vi hade mycket att diskutera, haha.

Söndag: Jag och Madde vaknade runt fyra och klev upp och gjorde i ordning frukost. Sen följde jag med henne till affären innan jag gick hem. Och ungefär en halvtimme efter att jag hade kommit hem började det åska och blixtra ute, och spöregna till och med. Elen gick vid ett tillfälle, och åskan skrämde mig så jag ringde till Daniel så han fick lugna ner mig lite, haha.
Senare under dagen kom Emma och Kricke förbi och åt middag med oss. Sen slingade jag Emmas hår ljusare, med en sån där mössa, och gissa om det var jobbigt att dra ut alla slingor? JA! Men reslutadet blev bra, och Emma blev nöjd. Som tur var.

Här kommer lite bilder från Lördagen;

   
Okej, nu ska vi se så normala ut som möjligt! ;)


Buster njuter av sommarvädret.


Jag, Leffe och Mamma


Lotte, Fredrik, Gunhild och Nils


Liss och Moa


Kricke hälper Emma med att sikta.


Jag har läst Gaybloggen alltför mycket, så jag tar efter hans posér :P haha


Badning, jag badade som sagt inte, utan...


Gick mest runt och...


Fotograferade och...


Hade Buster som sällskap!


Badning


Sen satt jag och myste lite i solen innan vi åkte tillbaka till stugan


Kvällen slutade med singstar och folkvisor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0