Liseberg

Jag tänkte skriva lite om våran tripp till Liseberg som vi tog i Lördags. Det var jag, Daniel och hans kompis Mattias.
Vi kom iväg runt nio på morgonen och åkte in till Skövde för att handla frukost. När vi var mätta och belåtna åkte vi och hämtade upp Mattias, som var lite bitter för att vi var sena. Han fick köra, eftersom Daniel ville sova på vägen dit, vilket inte blev så lyckat, Mattias körde minst sagt, lite vilt.
Vi kom fram till Göteborg vid ett-tiden och kikade runt lite på stan innan vi for vidare till Liseberg. Det var väldigt mycket folk, när vi tänkte efter, så var det inte så konstigt, eftersom det var Lördag, fint väder, löningshelg och semester.. Så vi fick stå i kö i cirka fyrtio minuter till varje attraktion. Men det var roligt ändå. Mitt misstag var nog att använda mina skor med elva centimeters klack under hela dagen.


På väg ut från Forsvik


Jag skulle försöka se lite stekig ut


Solen sken, mitt humör sken!

Grabbarna bestämde sig för att åka Kanonen, jag avstod. Så jag köpte mig en glass och kollade på allt folk.


Två fångar på flykt! Senare kom polisen och jagade dem.


Efter mycket tjat, satte jag mig i Balder, och den var faktiskt rolig, åkte den två gånger till och med!


Daniel med min väska och mina brillor, vi hade lite tråkigt i kön.


En dålig bild, men Mattias tjatade med sig Daniel att åka Uppskjutet.


Vi åkte Colorado, där Daniel var den som blev mest blöt av alla!


Som sagt, blötast av alla.

Nu är det slut på bilder, men vi kom hem runt halv två på natten. Jag sov femton timmar den natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0