Vad är värre än regn?

Sandra ringde mig i morse, eller ja, för mig var det väl typ på morgonen, eftersom jag har vänt på dygnen.. Aja, men hon ringde vid två tror jag. Jag halvsov men försökte låta så pigg som möjligt när jag svarade, hon lät chockad när jag sa att jag var vaken.. Haha.

Hur som helst! Vi strapatserade ner mot s-leken, det var härligt varmt i luften och solen sken! Vi gick runt några varv och kikade på alla saker som såldes, karusellerna och allt folk.
Jag köpte en ny väska, skulle egentligen köpa en svart, men ångrade mig och tog en annan, ska försöka fixa bild på den!
Innan vi skulle börja gå hemåt igen svängde vi in på Alén för att handla lite. När jag stod i kassan fylldes hela lokalen med folk hela tiden och jag fattade ingenting. Sandra blev klar före mig och upptäckte att det ösregnade utomhus. Vi suckade samtidigt och stod och väntade med alla andra människor, men sen gav vi upp och gick ut i regnet. Sandra skulle cykla hem till sig och hade ställt cykeln nere på stan, så vi sa hejdå där. Sen gick jag hemåt, i regnet. Jag gick inte genvägen hem till mig, för backarna där brukar alltid bli så leriga. Så jag gick upp för alla Österbackarna. När jag äntligen var uppe, så slutar det regna. Jag pustar ut, men vad tror ni det händer några sekunder senare, som är värre än regn? Det började hagla! Små, isiga bollar föll med en väldans fart ner mot asfalten, och mitt huvud. Fick en rätt så stor hagelboll som prickade mig i skallen, ont gjorde det.. Kom hem gjorde jag tillslut, kall och blöt. Bytte om till myskläder och torkade håret lite. Nu ska jag hem till mamma och se om hon har något gott hemma.. Ska se på film senare. Blir en riktig myskväll med mig, tortillachips och cola!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0