En aktiv och regning dag!

Idag har jag hunnit med att göra hyfsat mycket faktiskt! Dagen började med att Malin ringde och väckte mig;

Jag: .....(med en extrem nyvakenröst).... Hallå?
Malin: (med en pigg röst) - Heeeej! Sover du?
Jag: mmm.. typ.
Malin: Men jag är påväg in till stan nu, käka lunch med mig!
Jag; Men jag vaknade ju nu, jag kommer väl inte hinna göra i ordning mig..
Malin; Joodå! Kom igen nu, jag får skjuts nu, så jag kommer till dig snart.
Jag; mmm... okej.

Jag klev faktiskt upp på en gång, klädde på mig, fixade håret och sminkade mig innan Malin ens hade hunnit hit. Blev en aning stolt faktiskt.
Vi käkade lunch, och oj så gott det var! Nachotallrik.
När vi hade käkat klart följde jag med henne till soc.. tror man stavar förkortningen så?.. Hm, anyway, hon ska ju flytta så hon behövde hjälp den första månaden tror jag det var.
Efter hon hade varit på sitt möte upptäckte vi att det spöregnade ute, och jag hade bara på mig ett par jeans och en kofta. Men vi hade inget annat val än att trotsa regnet. Jag följde med henne till busshållplatsen, när hon hade hoppat på bussen gick jag ner på stan en sväng. Kikade hur mycket det kostade att slinga mitt hår ljusare.. typ 1200! Det är inte det att jag har råd, men jag tänker då inte betala så mycket för en enkel slingning, men som tur var tipsade Sandra mig om en annan salong, så dit ska jag nog i morgon och kika.
Jag hälsade på hos min moster en sväng, eftersom de har Buster nu när mamma och Peter är i Danmark. Buster blev väldigt glad att se mig, sen kom en grannflicka som ville gå ut och gå med honom, tydligen är han populär bland grannbarnen!
Sen begav jag mig hem till mamma och hämtade lite saker, på min väg hem till pappa igen ringde Helene och sa att hon var påväg hem till mig. Jag mötte upp henne precis utanför mig. Vi gjorde i ordning oss lite, sen gick vi ner på stan och kikade, eftersom den berömda Strömmingsleken har satt igång! (fråga inte om namnet). Det var rätt så mycket folk, dock inte så många man kände, mest yngre som sprang runt.. kände mig nästan som en förälder på stan.. Agnes hörde av sig, så vi mötte upp henne också.
Madde och Sarah med co sprang på oss, mindre nyktra, sen sprang dom vidare för att åka karusell, och de ville vi inte missa. Så vi följde med. När jag stod där och väntade på att det var deras tur, kom Kim och skrämde livet ur mig. Han var lite less, för att han hade betalat 650 kronor på taxi för att komma in till stan.. det skulle jag också ha varit.. Sen drog han vidare. När Sarah och Madde med co hade åkt klart karusellen gick jag hemåt. Och pecis då började det spöregna, så jäkla typiskt. Men sånt är livet..
Nu står brorsan här och snackar med mig, har försöker fixa internet till min mobil.. jag försökte fixa det själv förut, men det gick inte så bra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0