Hissar och dissar

Jag känner för att göra en så kallad "hissar och dissar"- lista som alla de stora bloggarna gör, so here it comes!

Hissar:

Kryssningar
- Jag har åkt på en del kryssningar i mitt 19åriga liv och jag älskar det! Maten, stämningen, alla roliga människor, taxfree.. ja, allt!

Kvällspromenader - Nu på sommaren gillar jag verkligen att ta kvällspromenader, luften är sval, men ändå varm på något sätt och det är inte allt för mörkt. Det känns så mysigt helt enkelt!

The Sims 2 - Kalla mig nörd, men jag älskat The sims sen jag först upptäckte det. The Sims två är bäst av alla spel som finns ute nu. Man får helt enkelt inte nog! Bygga upp relationer, skapa bråk, skapa kärlek. Hm, nu när jag läser vad jag har skrivit så låter jag riktigt som en nörd, men jag är nog inte ensam i min målgrupp som gillar att spela The Sims.

Shoppa själv - Jag har aldrig gillat att shoppa med andra personer.. Jag har alltid föredragit att shoppa själv. För när man shoppar med en annan person så måste man lägga fokus på den personen också, och se så den blir nöjd och hittar något också. Sen så gillar man oftast inte samma sorts kläder eller butiker så det blir oftast svårt. Typ att den ena får följa med in i en affär den inte gillar, och sucka och stå i ett hörn och viseverca. Nä, jag gillar att strosa runt själv i affärer och ta min tid.

Soda Stream - Sååå mycket enklare än att kila till affären och köpa sig dricka. Och man behöver ju inte bara göra dricka med socker i, man kan ju göra kolsyrat vatten om man känner för det. Plus att det är bättre för miljön, då behöver man inte köpa en massa plastflaskor hela tiden!

Dissar;

Offentliga toaletter -
Det är helt enkelt äckligt! Nu snackar jag inte om man går på toan hos någon bekant eller så, utan en resturangtoalett eller inne på en mack. Jag riktigt avskyr att gå på sådana. Oftast är toalettpappret slut, det är kiss på toalettringen och smutsigt på golvet. Och känslan av hur många andra människor som har suttit på toaletten gör det inte fridfullare. Usch och blä!

Diska för hand - Det är också något som jag finner äckligt. Diskborsten är aldrig riktigt ren, och disken blir inte heller aldrig riktigt ren. Fingrarna blir skrynkliga och man får en massa matrester på händerna om och om igen.

Sova i värme - När man ska försöka sova i ett rum som är varmt och kvavt. Kroppen blir alldeles varm och klibbig och man kan inte andas ordentligt. Obehagligt? Yes man!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0