Lördag

Tjohopp!
Nu har jag nyss hoppat ut ur duschen, sitter och nöter sönder Erik Hassle - Hurtful och Velvet - The Queen via spotify. Jag vaknade runt tolv idag. Då ringde jag Malin och pratade lite, ska dit snart när jag har gjort i ordning mig. Och idag lyser solen och det är väldigt varmt ute, hur underbart är inte det?! Jag har inte riktigt varit utanför dörren idag, men jag är redan på toppenhumör, kommer troligtvis hålla i sig heeela dagen. Tänk hur vädret påverkar oss? Så fort solen kommer fram och temperaturen stiger blir de flesta gladare och lyckligare. Jag är en av dem!
Igår var jag i Gävle hela dagen. Jag och Sarah vaknade vid halv elva, åkte in till centrum runt elva. Där kikade vi lite i affärer och handlade lite frukost. När det var avklarat så tog vi bussen till hennes skola där vi mötte Madde, Sara, Tove och Emma. Satt ett tag och tjatade i kafeterian. Sen skulle de ha lektion, och jag följde med.
De slutade vid tre, då åkte vi in till stan och käkade lite mat, tacos. Och satt och pratade och skrattade. Sedan blev det lite kikande i affärer, jag fick med mig ett par mörka jeansleggins, ett par solglasögon, ett par örhängen, en scarf och ett hårlasso med mig hem.
När jag kom hem var jag hemma ett litet tag, sedan gick jag över till pappa och hälsade på. Vi satt och pratade från klockan halv nio till halv elva ungefär. Vi diskuterade allt möjligt.
Efter det var det dags för mig att dra mig hemåt. Ringde Daniel och pratade. Vi planerade lite vad vi skulle hitta på nästa vecka och så.
I morgon kommer jag troligtvis spendera dagen lite med Malin, vet inte ännu. Annars ska jag tvätta och packa. För på måndag åker man neråt i Sverige för att hälsa på den snälle Daniel. Ska bli roligt.
Nä, nu ska jag klä på mig, äta lite mat, blåsa håret, platta håret, fixa frisyren och sminka mig. Jag ska även försöka få tag på Sarah och fråga hur det gick för henne idag..
Nu börjar jag känna mig lite stressad, men så fort jag kikar ut genom fönstret känns det bättre. Underbara väder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0